Metody založené na tržním srovnávání:
– srovnávání na základě aktuálních cen srovnatelných podniků
– problém srovnatelnosti podniků, se řeší použitím „tržních multiplikátorů“pro relativní oceňování
– různé druhy multiplikátorů:
• multiplikátor na bázi ročního zisku
• multiplikátor na bázi ročního potencionálního dispozičního CF
• multiplikátor na bázi vlastního kapitálu
• multiplikátor na bázi celkových aktiv
Finanční plánování podniku (rozpočtování)
– je jeden z nástrojů finančního řízení
– rozhodovací proces zajišťující volbu cílů a stanovení úkolů a prostředků potřebných k jejich dosažení
– plán – výsledek plánovacích činností
– obsahuje plánové informace, formulující a konkretizující úkoly a určující prostředky a nástroje k dosažení zvolených cílů
– plánovací systém – procesní a strukturní model
– současně používaná forma procesního modelu plánovacího systému podniku:
1. Úroveň – strategické plánování rozvoje podniku (časový horizont 3-5 let)
2. Úroveň – roční hospodářské plánování podniku (1 rok)
3. Úroveň – operativní plánování podniku (1 směna až 1 rok)
– předmětem našeho zájmu je 1. a 2. úroveň plánovacího systému