Podnikání –
Podnikání – uspokojování lidských potřeb různými formami – výroba + služby, základním cílem při tom co nejvyšší zisky (základním prostředkem k naplnění poslání jsou peníze)
podnikatelský plán – podnikatelský záměr, cíle a strategie k jeho dosažení – úloha interní (pro řízení fy), externí (komunikace
s okolím)
– shrnutí a základní východiska, podnik a jeho výrobky, odvětví, analýza trhu a konkurence, plán
managementu, plán vývoje a designu, výrobní plán, mg, organizace, finanční plán
• vymezit předmět podnikání – zjistit zákazníky a jejich kvalitu, rozvinutí jejich sítě, konkurence, vazby na dodavatele, sídlo podniku (vzhledem k rozsahu a kvalitě zdrojů, přístupu k surovinovým zdrojům, zdrojům E , možnosti odbytu, daňové úlevy v lokalitě, ekologie a OŽP), výběr pracovníků (počet, struktura, kvalifikace, vymezení podmínek, stanovení odměn, sociální program)
• vyjasnit potřebu finančních a jiných prostředků – pozemky, budovy, stavby, zařízení, materiál, zásoby …
• zvážit své sociálně psychologické předpoklady pro podnikání
• eventuálně doplnit znalosti vybraných právních a dalších norem dotýkajících se daného podnikání (protimonopolní zákon, ekologie …)