3) Systém srážek a slev v cenové politice podniku
96 projev „uznání“ dalšímu článku distribuce za splnění určitých podmínek nebo provedení určité činnosti, jejichž hodnota má být ekvivalentní celkové částce snížení
o obchodní srážky (rabaty) – úhrada čo inností, výše je ovlivněna způsobem distribuce (počo et čo lánků), druhem zboží, srážkové % počo ítáme z výsledné předchozí čo ástky (př. 30 a 8%)
o sezónní srážky – obchodníkům, kteří objednali zboží v mrtvé sezóně nebo mimo sezónu nepřerušení výr. procesu a využití kapacity fy
o slevy na propagaci – obstarává obvykle maloobchod ve svých prodejních prostorách, výše podle toho, zda výrobce sám provádí propagaci
o srážky na množství (množstevní rabat) – výrobce nebo prostředníci vždy dalšímu čo lánku distribučo ního procesu (př. velkoprodejny – nákup v rodinném balení), hlavně u výrobků rychle podléhajícím zkáze a které jdou na odbyt pomaleji
– srážka při nákupu urč- itého množství najednou – č- ím víc, tím větší srážka
– srážka podle výše celkového objemu nákupu za urč- ité období bez ohledu na množství, které bylo nakoupeno najednou