Chování firmy
Chování firmy:
V realitě není možné konstruovat pro firmu jednoznačné křivky poptávky a odvozovat křivku MR a MC, protože firmy většinou vyrábí více produktů najednou. Rozhodování firmy většino vychází z průměrných nákladů. Cenu firma stanoví prostřednictví jakési přirážky k průměrným nákladům. Hlavním limitujícím faktorem při vytváření ceny je poptávka. Hlavní cíl firmy je opět zisk.
Maximalizace zisku:
– snižování nákladů na výrobu a vyhledávání úspor. Ve velmi dlouhém období pak náklady ovlivňuje uplatňování techniky.
– maximalizace příjmů vzhledem k tomu, že se nacházíme v podmínkách nedokonalé konkurence, může firma maximalizovat zisk různými způsoby a nejen zvýšením objemu výroby.
Firma při své snaze o max. zisk naráží na stejnou snahu ostatních firem v odvětví – cenová konkurence. Dnes se však přikládá stále větší význam necenové konkurenci. Jejím pozitivní efektem je růst poptávky.