STRATEGIE PODNIKU
ad 2) cílem je ohodnocení jednotlivých interních zdrojů a schopností jak z kvalitativního tak i kvantitativního hlediska a efektivnosti využití
a) analýza silných a slabých stránek, předností podniku = SWOT analýza
hodnototvorný řetězec – představuje systematické zkoumání činností podniku, rozděluje činnosti podniku na hlavní a podpůrné, každá činnost předává výrobku část hodnoty
→ hlavní činnosti – vytvářejí fyzickou podstatu výrobku
→ podpůrné činnosti – zajišťují vstupy hl. čin.
b) analýza zdrojů – rozdílné typy zdrojů:
fyzické
lidské
finanční
nehmotné zdroje
– zajímá nás, jak jsou zdroje využívány, využití zdrojů lze hodnotit z hlediska jejich účinnosti a stupně jejich využití
→ účinnost – jak jsou zdroje využívány pro účel, pro který byly pořízeny (ukazatele jako PP, finanční uk., využití VK,….)
→ stupeň využití – využití lidí, kapitálu, …..
c) analýza portfolia – usměrňovat zdroje o takových strateg. jednotek, kde se vývoj trhu jeví jako příznivý