2 Nákladové efekty ( ve většině případů N)
– projeví se okamžitě n. až po určitém období
analýza tvorby odpadů – analýza na odstranění tvorby odpadů nové vstupy, technologie, stávajících vstupů jiné náklady (ekologičtější může být dražší), např. program SMART (hromadění peněz odstranění odpadu)
– někdy může být odpad příležitostí pro další výrobu, např. využití odpad. tepla z elektrárny k vyhřívání skleníků
3 konkurenceschopnosti firmy s ohledem na výrobní technologii
firma může vydělat na tom, že zákazník upřednostňuje zelené výrobky, fa povzbuzuje svoji publicitu (1. udělala to a to, do určité doby odstraní to a to z výrobního procesu)
– zelený lobbysmus (lobby – zákulisní, nátlaková skupina, politika) – snaha ovlivnit obecnou legislativu výhodně pro ŽP, kompromis mezi firmou a ŽP
Vliv firmy na ŽP
Znečištění = negativní produkční externalita
– rozsah externality = ztráta blahobytu dotčené firmy