74 modely:
Stackelbergův model množstevního vůdcovství – jedna z firem je vůdcem, který stanovuje objem své produkce, ostatní firmy ji následují, vůdce při rozhodování zvažuje očo ekávané reakce následovníka, např. IBM
o Cenové vůdcovství – jedna firma stanoví cenu za svůj produkt, druhá firma se rozhoduje pouze o tom, kolik svého produktu za tuto cenu nabídne, vůdce opět bere v potaz očo ekávané chování následovníka, např. zpracovatelské rafinerie
o Cournotův model simultánního stanovení množství – každá firma volí takový objem produkce, aby při dané víře v očo ekávané chování druhé fy maximalizovala své zisky, v rovnovážném stavu každá firma zjistí, že její očo ekávání o volbě ostatních firem se potvrdila (řešením je průsečo ík obou křivek odezvy obou firem)
o Bertrandův model simultánního stanovení ceny – každá firma volí cenu při určo ité víře ve výši cen zvolených druhou firmou, jediná rovnovážná cena je dosažena při konkurenčo ní rovnováze (p nemůže být MC)
Nekalá kooperace (koluze) – firmy maximalizují zisk celého odvětví
– nestabilní – každá firma je v pokušení svůj smluvně stanovený prodej ve víře, že ostatní firmy tak neuč- iní a ona tak svůj zisk systém trestů za podvádění