b) Stadium rozvinuté krize –
b) Stadium rozvinuté krize – nastává, nepodaří-li se vedení počáteční krizové prvky eliminovat. Nastává např. výnosová krize, ta se obvykle prolíná s krizí likvidity a zde je již potřebný nástup krizového managementu. Základem musí být rychlá realizace restrukturalizačních opatření
c) Stadium celkové (strategické) krize – je charakterizováno prudkým poklesem tržního podílu firmy, ztrátou důvěry u obchodních partnerů, u zákazníků, u bank. Vlastníci často přistupují k prodeji části nebo celé firmy, pokud se najde partner, usilují o fúzi.
Vlastní sanační strategie pak vychází z časového horizontu a členíme ji na :
a) krátkodobý sanační program, jehož cílem je rychlá obnova porušené stability
b) střednědobý program, který zahrnuje řadu opatření směřujících k zásadní restrukturalizaci z hlediska předmětu podnikání nebo i o oblast organizace výroby, práce a financování.
c) Dlouhodobý program, jehož cílem je stanovit dlouhodobou strategii podniku a zejména předcházení krizovým jevům.
Opatření pro řešení návaznosti sanačního procesu :
– analýza výchozí situace
– formulace nových cílů
– ozdravný plán