Cenová politika podniku
Základní cíle: Proč? – za účelem dosažení Z
Co? – hierarchie cílů, rozhodovací proces
Jak? – hospodárnost, tj. co nejlepší výsledky s co nejnižšími N
1 Cíle, které podnik sleduje stanovením ceny
volba metody stanovení ceny je ovlivněna situací na trhu, úrovní D a situací uvnitř podniku na určení ceny působí různé faktory – výrobní možnosti podniku, úroveň výrobních a prodejních N, výše očekávaného zisku …
– stanovení ceny je ovlivněno cíli fy (cen politika jako součást marketingového programu), cíle určuje před n. současně se stanovením ceny
Druhy podnikových cílů:
• dlouhodobá stabilizace cen – v oboru se silným podnikem, hlavně v oborech, kde se často D a je snaha dosáhnout pevnosti v cenách – pouze určitá souvislost mezi cenami vedoucí fy a ostatními, vedoucí fa může přimět ostatní k přijetí jeho cíle (např. formou krátkodobého ostrého cen)
zřekne se okamžitých zisků, aby své zisky zvětšila v perspektivě delšího období