II. stupně –
II. stupně – různým lidem za stejnou cenu stejné množství a zároveň různé množství za různé ceny (nelineární
oceňování, př. – množstevní slevy)
III. stupně – různým lidem za různé ceny, různé množství za stejnou cenu stejné skupině lidí (legálně není
možná arbitráž, př. – šalinkarta trh s vyšší cenou musí mít nižší elasticitu D,
maximalizace zisku: p1y1 + p2y2 – c(y1+y2)
Dopad daní:
– množstevní daň – D má ve srovnání s MR poloviční sklon, proto se p o 1/2 daně
– daň ze zisku – firma, která maximalizuje zisk, bude maximalizovat také (1-) zisk daň ze zisku neovlivní
produkční úroveň
– maximalizace (1-)p(y)y – c(y)
– paušální daň AC (pro podnik formu fixních N)
– dotace MC(určitá částka na jednotku výroby)
Chování podniku v podmínkách monopolistické konkurence
V odvětví působí konečný počet firem, jejichž výrobky jsou spotřebiteli považovány za blízké substituty výrobková diferenciace – každá firma se pokouší odlišit své výrobky od konkurenčních .