Jak zvyšovat CF?
• přesvědčit zákazníky (např. slevami cen), aby platili dříve (skonta)
• prodat pohledávky faktoringovým společnostem
• svým dodavatelům platit později (nenaruší-li to naše obchodní styky, etiku podnikání)
• pokusit se zvýšit ceny našich výrobků a služeb, popř. celkové výnosy využitím vztahu mezi prodaným množstvím a cenou (množstevní rabaty)
• snížit režijní náklady a platby za ně
• omezovat zásoby
• pokusit se omezit sezónní výkyvy poptávky
• založit vnitropodnikovou banku, do které se převádějí výplaty a volné peněžní zdroje (cashpool, overnight úvěry apod.)
• pokusit se o získání dalšího úvěru, popř. o převedení krátkodobého úvěru na úvěr dlouhodobý (problematika jednání s bankou)
Kapitálové plánování a investiční rozhodování podniku
Hlavní problémová náplň:
– Plánování kapitálových výdajů a peněžních příjmů z investiční akce
– Finanční kriteria výběru investičních projektů
– Zohledňování času a rizika
– Dlouhodobé financování investiční činnosti