Podnik a životní prostředí
vliv podniků na životní prostředí
ŽP – 2 efekty na firmu: – konkurenčního prostředí firmy (výrobková konkurence, technologie výr. postupu)
– vládní zásahy do řízení firmy ( regulace znečištění, firma musí lépe využívat vstupy,
výrobky musí splňovat požadavky ekologie)
– základna pro těžbu surovin, pro zemědělství, turistika, estetika ….
+ médium pro rozklad všech druhů odpadů, které ekonomika produkuje (krize: umělé hmoty n. množství
odpadu, které už životní prostředí nezvládne)
Vliv ŽP na firmu:
1 Pro firmu vznikají nové výrobní příležitosti
se spotřebitelská D – uvědomění si “zelených” produktů – preferencí
objevují se nové segmenty trhu – noví zákazníci fa musí často strukturu svých outputů ( chemického
složení, materiál. vstupů, obaly …) x někdy to nejde toho, co si spotřebitel pod značkou představuje