Chicagská škola
– Studenti této školy mají podobné názory, ne však stejné (20. – 30. léta 20. stol.)
– charakteristika:
– víra ve svobodné trhy
– víra ve schopnost trhu (efektivně alokovat zdroje, rozdělovat důchody)
– jsou pro minimální státní zásahy do ekonomie
– znak o pochybnosti a smysluplnosti zásahů do ekonomiky
– reprezentují liberální myšlenky (laissez-faire) konzervativní
– vývoj:
1. do 30. let
2. období bezvládí do 40. – 50. let
3. všeobecná uznání do 50. let
– metodika chicagské školy byla nazvána metodologickým pozitivismem – kladli důraz na empirické potvrzování hypotéz. Odlišovala chicagskou školu od rakouské školy, která stavěla na metodologickém subjektivismu a měla nedůvěru k matematice, statistice a ekonometrii v eko poznání (na rozdíl od chicagské).
– v současnosti je již dílo chicagské školy obecně považováno za součást standardního ekonomického myšlení