tj. propagaci a další složky marketingové …
tj. propagaci a další složky marketingové komunikace (reklama -forma placené náborové čo innosti, kt má za úkol vzbudit zájem zákazníka o určo ité myšlenky, výrobky n. služby a přesvědčo it ho o koupi osobní nabídka zboží , podpora prodeje – nákupní kupóny, poskytování slev, mimořádných rabatů, bezplatných vzorků, veletrhy …, publicita – bezúplatně, s využitím všech dosažitelných médií zapůsobit na potenciálního zákazníka a tak dosáhnout zvýšení odbytu). – nutno uvážit:
– výrobní možnosti (if stanoví cenu, trh ihned akceptuje, ale fa nakonec nedokáže trh uspokojit vzhledem k malé výrobní kapacitě ztráta goodwill x tato taktika úspěšná na trhu s elastickou D – nízká cena vede k obratu, N na jednotku a Z v dlouhém období)
– postavení konkurence (možnost proniknutí konkurence a obsazení trhu if konkurence může proniknout rychle, fa stanoví cenu)
• taktika pronikavého oceňování (penatration pricing) – rychlé a trvalé proniknutí na trh s poměrně nízkou úvodní cenou, dosažení trhu okamžitě, před proniknutím konkurence n. ji od vstupu odradit
o jestliže vstup na trh není tak složitý – hlavně u výrobků širokého užití, výrobně nenáročo ných, s elasticitou D
o pouze prodeje ve velkém jsou výhodné, cenová taktika agresivní a pronikavá, bude čo elit silné konkurenci