dopravní politika
dopravní politika
– zavedení společných pravidel již v Římské smlouvě o EHS
– do 1985 minimální pokrok –› EP žaloval Radu za nečinnost v této oblasti
– po přijetí Single Actu – zapojení námořní a letecké dopravy, liberalizace nákladní autodopravy
– 1993 – vytvořen společný dopravní trh –› kvalitnější doprava, lepší spojení, rozvoj infrastruktury, nižší ceny
– projekt TEN – přijat Maastrichtskou smlouvou
– propojení dopravních, telekomunikačních a energetických infrastruktur jednotlivých zemí
– cíle: sociální a ekonomická soudržnost, snížení rozdílů, stanovení priorit rozvoje, konkurenceschopnost,
propojení s přidruženými zeměmi SVE a se Středomořím
– úvěrové záruky a subvence úrokových sazeb, prostředky strukturálních fondů a Kohezního fondu
– 1994 – přijat program 14 prioritních akcí – rychlovlaky, propojení energetických sítí a produktovodů, rozvoj mobilních telefonních sítí