• reakce na ceny konkurence –
• reakce na ceny konkurence – stanoví ceny, aby čelily konkurenci, předešly ji n. ji následovaly (zejména zásada “následuj cenového vůdce” – ceny v souladu s cenami konkurence, cenový vůdce natolik silný, že vedení cenových válek je pro menší fy neúspěšné)
– zkoumání pravděpodobné reakce konkurence na cenu výrobku po uvedení na trh konkurence, kt může ohrozit, a proto fa musí vzít její cenu v úvahu – výrobce podobného výrobku a zastupitelných výrobků (= tradiční i zdánlivě odlišné výrobky – např. při nové oceli v úvahu cenu hliníku a umělých hmot jako zastupitelných materiálů pro ocel)
• udržení n. zlepšení podílu na trhu – fa může získávat stanovený Z, ale její podíl na trhu se může současně by měl být stanoven podílu na trhu (moc velký podílu – zásah státu do cenové politiky fy), porovnání plánovaného a skutečně dosaženého podílu na trhu
– je snazší rozšiřovat menší než udržovat velký podíl na trhu
stanovení podílu ovlivní i volbu metody stanovení ceny, možno použít také necenovou soutěž, tj.
propagaci a další složky marketingové komunikace (reklama -forma placené náborové činnosti, kt má za úkol vzbudit zájem zákazníka o určité myšlenky, výrobky n. služby a přesvědčit ho o koupi osobní nabídka zboží , podpora prodeje – nákupní kupóny, poskytování slev, mimořádných rabatů, bezplatných vzorků, veletrhy …, publicita – bezúplatně, s využitím všech dosažitelných médií zapůsobit na potenciálního zákazníka a tak dosáhnout zvýšení odbytu).