5. Ministrategie
– jedna z metod zpracování strategie
– její pomocí lze zpracovat strategií během velmi krátké doby
Zaměření ministrategie:
– formulace výrobních programů zaměřených na solventní segmenty poptávky,
– dosažení evropské úrovně kvality
– snížení nákladů na světovou úroveň
– dosažení racionálního stupně zaměstnanosti dosavadního prac. kolektivu,
– zajištění racionálního průběhu privatizace podniku,
– dosažení požadované výnosnosti vlastního kapitálu podniku, tj. relace mezi masou použitého zisku a zákl. jměním podniku (syntetizující úkol)
Obsah ministrategie
– stručná analýza a prognóza okolí podniku – obsahuje analýzu a prognózu trhu, vlivu vědeckotech. rozvoje, regionu, právních předpisů…
– analýza silných a slabých stránek podniku (co dělá dobře a co ne)
– formulace tzv. specifických předností podniku (vlastnosti podniku, kt. mu přináší zisk)
– vize ideálního podniku (čím a kam se chce podnik dostat) – zásadní strateg. rozhodnutí o tempu růstu podniku, úvaha o struktuře výrobního programu, ukazuje o jaké specifické přednosti se daná varianta bude opírat, základní představy o organizaci podniku