STRATEGIE PODNIKU
STRATEGIE PODNIKU
Strategie je:
o nezbytnou podmínkou rozvoje podniku
o racionálním plánováním
o jde o určení dlouhodobých cílů, průběhu akcí a rozmístění zdrojů
o představuje to, co podnik zamýšlí a musí udělat
o připravenost podniku na budoucnost
Rysy kvalitní strategie = model 7-S:
1) strategie – musí zahrnout dílčí strategie zpracovávané na jednotl. úrovních řízení
2) systémy – strategie musí být plánovaná a vytvořeny reálné systémy
3) struktura – aby byla reálná, je třeba přizpůsobit org. strukturu a systém řízení
4) styl práce řídících pracovníků – do jaké míry dokáže získat prac. kolektiv podniku k realizaci
5) personál, zaměstnanci (staff) – každý z nich by měl mít své místo a přispívat k realizaci strategie
6) dovednosti (skills)
7) osobní cíle každého zaměstnance – ztotožnění se s firmou
Zpracování strategie – výsledek týmové práce
– za realizaci strategie vždy odpovídá ředitel podniku