Chování podniku v podmínkách monopolistické konkurence
61 V odvětví působí konečný počet firem, jejichž výrobky jsou spotřebiteli považovány za blízké substituty výrobková diferenciace – každá firma se pokouší odlišit své výrobky od konkurenčních .
62 Každá firma čelí klesající křivce D, má určitou tržní sílu a může stanovit cenu, podstupuje konkurenční boj o zákazníka. Neexistuje omezení pro vstup.
63 Platí:
o 1. Každá firma prodává takové množství za takovou cenu, jaké odpovídá D, před kterou je fa postavena
o 2. Každá fa při dané D maximalizuje své zisky (tzn. AC)
o 3. Nový vstup tlačo í zisky každé fy k nule
64 AC je tečnou D, situace je Pareto neefektivní – p MC
65 Existuje nadměrná výrobní kapacita – nechá se škála S a plýtvání zdroji n. omezení S a efektivní využití zdrojů … záleží na vyspělosti ekonomiky
Chování podniku v různých formách oligopolního prostředí
72 Oligopol – konečný počet firem, mají vliv na cenu
73 Duopol – forma oligopolu pro 2 firmy v odvětví, vyrábějí identický produkt