PUBLICITA, PODPORA PRODEJE, OSOBNÍ PRODEJ
PUBLICITA
– představuje hodnocení nezávislých osob na rozdíl od reklamy je důvěryhodnější, neboť subjekt na který publicita působí ví, že nejde o informace placené výrobcem
– realizuje se v hromadných sdělovacích prostředcích, patří sem i sponzorská činnost
PODPORA PRODEJE
– rozdíl mezi reklamou a podporou prodeje je v tom, že reklama přesvědčuje o důvodu koupě, podpora nabízí konkrétní motivy koupě.
– kupóny
– bonusy
– odměny
– soutěže o ceny
– vyzkoušení zboží
– cenové zvýhodnění, slevy
OSOBNÍ PRODEJ
– je vysoce účinný a vysoce nákladný
a) Průzkum
Prodejce hledá vhodné tipy, vytváří seznam subjektů. Podle svého sortimentu zboží, který hledá prodejce. Vhodná místa bydliště pro své výrobky.
b) Kontakty
Různé formy: dopis, přímé styky, telefon, Internet
c) Prezentace
Prodávající sděluje případnému kupujícímu informace o výrobku.