Klíčové strategické alternativy
Klíčové strategické alternativy
• koncentrace na výrobek či službu a trh, dosažení pozice lokálně ceněného specialisty v oboru, rozvoj výrobku, případně inovace, pokud k tomu nutí nové předpisy, změněné preference zákazníků nebo slábnoucí zákaznický segment
• horizontální integrace nebo joint venture strategie tam, kde je nezbytné dosáhnout většího potenciálu, spojit se proti dominantnímu odběrateli apod.
malá a střední firma v tradičním oboru
• koncentrace na existující výrobek a trh
• horizontální integrace, joint venture s cílem posílit postavení vůči konkurenci
• složená diverzifikace směrem k personálním strategickým skupinám nebo odvětvím
• redukce, rozdělení, likvidace
malá a střední firma v růstovém oboru
• rozvoj trhu, rozvoj výrobku, inovace jako pokračování v dosavadní úspěšné strategii
velká firma
• rozvoj trhu i výrobku
• horizontální i vertikální integrace, soustředná diverzifikace, tj. expanzivní strategie, jejichž cílem je obsadit trhy, nezaostat za konkurencí