Publicita, Osobní prodej
Publicita
= představuje hodnocení nezávislých osob a institucí, nejde o informace placené výrobcem. Na rozdíl od reklamy je důvěryhodnější.
Nástroje publicity:
1) Televize, rozhlas, tisk
Které z vlastního podnětu informují veřejnost.
2) Výroční správy firem
O hospodaření.
3) Sponzorská činnost
Podnik se tím zároveň prokazuje, že jeho ekonomická situace je dobrá.
Osobní prodej
= nástroje přímé komunikace se zákazníkem (y) najednou. Výhoda – vysoká účinnost. Nevýhoda – vysoké náklady.
Fáze:
1) Průzkum – hledání vhodných tipů, subjektů
2) Kontakty – dopisem, telefonem, obchodním sjednáním
3) Prezentace – informace o výrobku
4) Řešení připomínek – zákazník klade otázky, nutnost rozptýlit obavy zákazníka
5) Uzavření prodeje – zákazník souhlasí s koupí, prodávající dovrší právní podobou
6) Další kontakt – zajímat se dále o uspokojení zákazníka (doprava, instalace, …)