Manager
Manager – musí mít potřebné specifické vlastnosti a schopnosti – vrozené i získané
vrozené vlastnosti– potřeba řídit, mít moc
– chuť organizovat
– měl by se umět vcítit do potřeb spolupracovníků
– měl by mít schopnost i zdravě riskovat
– koncepční vidění
– důsledný, atd.
Managerské úrovně
Manager 1. linie (manager základního článku)
jsou přímými nadřízenými zaměstnanců, odpovídají za přidělování úkolů zaměstnanců
kontrolují práci zaměstnanců
přijímají stížnosti od zaměstnanců a v rámci svých možností se snaží
předávají návrhy vyššímu orgánu
U těchto managerů jsou velmi důležité technické znalosti a dovednosti (např. mistři, vedoucí malých prodejen)
Manager 2. linie (manager středního článku)
Tato funkce je vytvořená u velkých podniků, zde tvoří prostředníky mezi top a managery základního článku.
Jejich základním úkolem je práce s informacemi. Mezi jejich činnost paří např. péče o design výrobků, tvorba cen propagační činnost, 4P.
(Např. personální vedoucí, vedoucí marketingového útvaru, vedoucí závodu, vedoucí supermarketu)
Vrcholný management (manager) – top management (manager)
Jejich činnost spočívá v tvorbě koncepcí, rozhodují o perspektivních rozvojových záměrech, např. vývoj nového výrobku, rozhoduje se o investiční činnosti (např. ředitelé nebo generální řediteli, předseda představenstva, podniku bank,…)