Stimulování prodeje (promotion)
Stimulování prodeje (promotion)
= ovlivňování se uskutečňuje pouze při zajištění komunikace mezi výrobcem a spotřebitelem.
– náplní propagace: pravidlo A. I. D. A.
A Attention (pozornost)
Upoutáme např. plakátem, obalem, …
I Interest (zájem)
Užitkem může být uspořený čas, odstranění námahy, zlepšení jeho prostředí, zajištění příjemného využití volného času apod.
D Desire (přání) vyloučit nejistoty
Dát informace o životnosti výrobku, záruční lhůtě, uplatnění výrobku (kam se výrobek hodí) apod.
A Action (čin) bez námahy
K dispozici např. katalogy výrobků s objednávkami.
Nástroje propagace
Slogan – heslo nebo motto, které je součástí reklamního prostředku, ať již ve formě písemné nebo akustické, měl by být jednoduchý, vtipný a snadno zapamatovatelný.
Nástroje propagace:
– Reklama
– Publicita
– Podpora prodeje
– Osobní prodej