4. Základní zásady MKT strategie
– podle jakých zásad se mkt strategie tvoří
– řízení podniku podle potřeb trhu – mkt strategie na základě mkt principů
1. krok: výchozí analýza, identifikace a hodnocení vnitřní situace podniku
2. krok: identifikace tržní situace a zákl. parametrů trhu
3. krok: analýza a zhodnocení str. mkt zdrojů podniku, jeho slabých a silných míst (SWOT)
4. krok: analýza portfolia (rozložení příležitostí) s cílem identifikovat podnikatelský prostor
5. krok: analýza zkušenosti (křivky) (analýza situace a změn na trhu je východiskem analýzy tržního podílu)
6. krok: podrobnější analýza životního cyklu dominantních výrobků (důležité fáze životního cyklu výrobků)
7. krok: podrobnější analýza struktury výrobního programu
8. krok: výchozí formulace cílů MKT strategie (mají hierarchický sled)
9. krok: uspořádání variantní sestavy zákl. způsobu dlouhodobého růstu prodeje
10. krok: formulace MKT strat. varianty včetně opravení MKT mixu.
11. krok: hodnocení a volba MKT strat. varinaty
12. krok: identifikace a projekce zpětně vazebných vlivů vyplývajících z interakcí uvnitř komponentů MKT mixů a z interakcí MKT cílů
13. krok: formulace finální MKT strategie ve formě MKT studie