Okolí se dělí na 2 velké skupiny:
– makrookolí podniku
– konkurenční okolí
Makrookolí
– demografie, makroekonomie
– sociální politika, technologie
– politika obecně
– legislativa
– svět
Analýza makrookolí
– faktory jsou externí k danému okolí, ovlivňují poptávku,
– přímo působí na podnikový zisk
– každá změna těchto faktorů přináší příležitosti a hrozby
– makrokolí je důležité
Makrookolí ovlivňuje ekonomiku pomocí 4 makroekonomických indikátorů:
1. míra ekenomického růstu – má přímý dopad na úroveň příležitostí a hrozeb – umožňuje snadněji odolat konkurenčnímu tlaku – vyšší spotřeba – podnik může rozšiřovat
pokles růstu – menší spotřeba – pro podnik hrozba – nižší ziskovost (cenová válka)
změny v ekonomice lze zpravidla velmi dobře předvídat – schopní manažeři