85 Druhy podnikových cílů:
dlouhodobá stabilizace cen – v oboru se silným podnikem, hlavně v oborech, kde se čo asto D a je snaha dosáhnout pevnosti v cenách – pouze určo itá souvislost mezi cenami vedoucí fy a ostatními, vedoucí fa může přimět ostatní k přijetí jeho cíle (např. formou krátkodobého ostrého cen) zřekne se okamžitých zisků, aby své zisky zvětšila v perspektivě delšího období
o reakce na ceny konkurence – stanoví ceny, aby čo elily konkurenci, předešly ji n. ji následovaly (zejména zásada „následuj cenového vůdce“ – ceny v souladu s cenami konkurence, cenový vůdce natolik silný, že vedení cenových válek je pro menší fy neúspěšné) – zkoumání pravděpodobné reakce konkurence na cenu výrobku po uvedení na trh konkurence, kt může ohrozit, a proto fa musí vzít její cenu v úvahu – výrobce podobného výrobku a zastupitelných výrobků (= tradičo ní i zdánlivě odlišné výrobky – např. při nové oceli v úvahu cenu hliníku a umělých hmot jako zastupitelných materiálů pro ocel)
udržení n. zlepšení podílu na trhu – fa může získávat stanovený Z, ale její podíl na trhu se může součo asně by měl být stanoven podílu na trhu (moc velký podílu – zásah státu do cenové politiky fy), porovnání plánovaného a skutečo ně dosaženého podílu na trhu – je snazší rozšiřovat menší než udržovat velký podíl na trhu stanovení podílu ovlivní i volbu metody stanovení ceny, možno použít také necenovou soutěž,