Formulace dílčích strategií podniku – tvoří:
o strategie cenová
o strategie materiálové a energetické náročnosti a nákladovosti produkce
o strategie hospodaření s hmotným a nehmotným majetkem
o strategie finanční
o strategie rozdělení zisku a použití zdrojů
o strategie úvěrů
– ekonomické důsledky jednotlivých variant strategie – obsahuje výpočet základních ekonomických ukazatelů, jejichž dosažení lze očekávat při různých variantách strategie
– základní představy o organizaci podniku – základní struktura organizace a řízení podniiku
5. Formulace strategických cílů – cíl=stav, jehož má být v určité budoucnosti dosaženo. Určení cílů je založeno na analýze okolí, na analýze silných a slabých stránek podniku a na odhadu příležitostí a hrozeb. Podnikatelský strategický cíl musí splňovat následující kritéria, musí být „SMART“:
a. Specifický
b. Měřitelný
c. Akceptovatelný
d. Reálný
e. Termínovaný