Účelem
– integrace dílčích strategií jednotlivých složek podniku, aby mohly být splněny globální cíle podniku.
Strategie má sílu, pokud se výrazně liší od strategie konkurence!
Strategické myšlení – variantnost (více variant strategie), permanentnost (neustálé sledování a vyhodnocování), globální systémový přístup (přihlížíme k celosvětovému vývoji ve všech oblastech), tvůrčí a interdisciplinární přístup (dobrá kvalita a cena výrobků), vědomí a práce s časem (zabezpečuje průběžné doby ve všech etapách – do vývoje po výrobu)
Obsah a struktura podnikové strategie
1. Stručná analýza okolí podniku
1.1 Analýza trh
1.2 Analýza vědecko-technického rozvoje
1.3 Analýza regionu
1.4 Analýza ekononomického a právního systému
1.5 Příležitosti a hrozby
2. Analýza silných a slabých stránek
3. Formulace specifických předností podniku