Běžný životní cyklus výrobku
Běžný životní cyklus výrobku
Tržní životnost výrobku je také označován jako životní cyklus výrobku.
Běžný životní cyklus výrobku má tyto fáze:
zavádění, růst, zralost, útlum. Tyto fáze lze dobře znázornit graficky.
INOVACE – vylepšení, kvalitativní kladná změna
Obal
Obaly výrobků – 2. vrstva totálního výrobku
Funkce a vlastnosti obalu:
– ochranná funkce (před poškozením): plasty, sklo, polypropylen, igelit
– musí zaujmout nebo upoutat pozornost (zajímavý motiv, konstrukce, tvarem, barvami, materiálem)
– obal je zdrojem informací
– obal musí být snadno zapamatovatelný: prostředkem zapamatování je především značka, která má vztah k výrobku. Značka může mít podobu grafickou, slovní, číselnou. Má význam nejen pro výrobce, ale i pro spotřebitele.