Marketing
a) Výrobně podnikatelská koncepce
– byla uplatňována ve 20.letech 20. století v důsledku rozvoje techniky
– je to zavádění hromadné výroby, zdokonalení její organizace a pokles nákladů na jednotku produkce a tím i ke snížení ceny
– vychází z předpokladu, že zákazník bude preferovat výrobky levné a snadno dosažitelné
b) Výrobová podnikatelská koncepce
– vychází z předpokladu, že zákazník bude dávat přednost výrobku špičkové kvality
– výrobci přehlížejí skutečné potřeby zákazníků.
– nevyjímaje co se na trhu děje
c) Prodjeně podnikatelská koncepce
– podniky poznali, že se zákazník nemusí automaticky rozhodovat pro koupi jejich výrobku. A je třeba jim k tomu trochu pomoci
– proto byla vynalezena celá řada prodejních postupů k přesvědčení zákazníka.
– podniky opět ne respektují potřeby zákazníků
d) Sociálně etický marketing
– cílem je dát do souladu potřeby a zájmy zákazníku a podniků s potřebami a zájmy společnosti