1. VNITROPODNIKOVÉ STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ
Na počátku strategického plánování (je-li známo poslání podniku a jeho globální cíle) stojí analýza výchozí situace (situační analýza), kt. zpravidla zahrnuje 5 dílčích analýz:
– analýza podniku – interní analýza
– analýza odvětví
– analýza trhu
– analýza konkurence
– analýza okolí
Cíl analýzy podniku – vytvořit reálně obraz vlastního podniku – stanovit přednosti a nedostatků podniku – vytvoření profilu silných a slabých stránek podniku (jejich srovnání s nejsilnějším konkurentem – představa o relativních konkurenčních přednostech)
V rámci analýzy podniku zpravidla posuzujeme i:
– podíl podniku na trhu,
– kvalitu výrobku,
– životní cyklus výrobků,
– čas potřebný na výrobu jednotky produkce,
– stáří strojů a zařízení,
– produktivita práce,
– intenzita MKT aktivit,
– objem disponibilního cash-flow,
– kvalifikaci pracovníků,
– informační a komunikační strukturu