INTERNÍ ANALÝZA
Zkoumám silné a slabé stránky – specifické přednosti podniku, ty vypovídají o tom, kde je podnik silný a kde ho konkurenti nemohou snadno dosáhnout. Zdroje specifických přednosti je majetek podniku a schopnosti podniku (dovednosti)
Oblasti, ve kterých srovnávám svůj podnik s konkurencí:
1. Marketing
– výkonnost trhu – sortiment, kvalita, softwarové výkon,
– ceny – celková situace v cenách, rabaty, nabídky, podmínky,
– pozorování trhu – reklama, prodej, stimulace prodeje, práce s veřejnosti, image
– distribuce – skladování, export
2. Výroba – výrobní program, vertikální integrace, výrobní technologie, výrobní kapacity, produktivita, výrobní nákl.
3. Výzkum a vývoj – výzkumná a vývojová aktivita, výkonnost výzkumu, know-how ve vývoji, patenty a licence
4. Pracovníci – kvalitativní výkonnost pracovníků, vymezení prac. sil, sociální politika, podnikové klima a mzdová politika