Mohou nastat následující varianty cenové elasticity nabídky:
– Nabídka je považována za pružnou při hodnotách E větších než 1, což znamená, že výrobci reagují na změny ceny živěji a nabídku více zvyšují (resp. snižují) při růstu (resp. poklesu) cen.
– Za nepružnou je považována nabídka s hodnotou E menších než 1.
– Stav, kdy E = 0 je nazýván dokonale (absolutně) nepružná nabídka.
– Stav, kdy E jde k nekonečnu je nazýván dokonale (absolutně) pružná nabídka.
– Za faktory ovlivňující cenovou pružnost nabídky jsou považovány:
* možnosti a náklady skladování (čím obtížnější a nákladnější je skladování, tím menší je pružnost nabídky)
* charakter použité technologie a výrobního procesu (čím obtížnější je vyrábět danými technologiemi jiné příbuzné statky či substituty, tím menší je pružnost nabídky, čím vyšší je využití existujících kapacit, tím menší je pružnost nabídky)
– Čas
Je pro firmu důležité, aby její nabídka byla pružná nebo nepružná?
– Pružnost může být dosti drahá. Sleduje-li firma strategii nejnižších nákladů, nemůže si jí dovolit. Vysoká pružnost může být například tehdy, jestliže:
* jsou snadno dostupné potřebné výrobní zdroje a distribuční kanály,
*firma má k dispozici nevyužité kapacity,
* zboží je možno vyrábět na sklad,
* fixní náklady nejsou vysoké.