Tržní nabídka v dlouhém a krátkém období
Tržní rovnováha a dokonalá konkurence
Vymezení dokonalé konkurence
– Vymezení pojmu dokonalá konkurence zahrnuje 3 podmínky, abychom mohly považovat trh za dokonale konkurenční:
– Dokonalá informovanost kupujících
– Nulové náklady na změnu dodavatele
– Homogenní produkt
– Nesplnění jediné z výše uvedených podmínek mění trh v nedokonale konkurenční.
– Dokonalá informovanost kupujících – tato podmínka bývá splněna pouze na územně centralizovaných trzích, jako jsou například burzy.V případě trhů územně rozptýlených, jako jsou např. restaurační služby, hotely, cukrárny atp. nemívají kupující k dispozici všechny informace.
– Nulové náklady na změnu dodavatele – pokud se rozhodne kupující změnit dodavatele, tak jej tato změna nic nestojí žádné dodatečné náklady…Ve skutečnosti však spotřebitel např. musí vynaložit minimálně čas na změnu dodavatele (a také náklady na „průzkum“ trhu).