Stanovení cílů firmy
– V téměř každé definici charakterizující podnikání (včetně současného obchodního zákoníku) je formulován cíl této činnosti slovy „za účelem dosažení zisku“. Lze tedy za základní cíl firmy považovat tuto skutečnost.
– Cíle podniku jsou žádoucí stavy, kterých se podnik snaží dosáhnout prostřednictvím své existence a svých činností. Stupeň dosažení cílů lze označit za nejdůležitější kriterium hodnocení činnosti podniku.
– Poznámka: Podniky mohou mít různé cíle, jaké např. udržení určité úrovně zisku, hospodárnosti (nízké úrovně nákladů), výroby výrobků a poskytování služeb vysoké kvality, vedoucí postavení na trhu co do objemu prodeje, maximalizace úrovně dividend apod. V našem základním „modelovém“ mikroekonomickém přístupu považujeme za jediný cíl (prozatím) právě maximalizaci zisku.
Rozhodování firmy na dokonale konkurenčním trhu
– Rozhodování firmy se týká především objemu vyráběné produkce a kombinace používaných výrobních faktorů.