Strategické plánování
– strategické plánování – zabývá se dlouhodobým plán. strategií pro určité kombinace výrobků a trhu, spojeno s plán, vytvářením, udržováním výnosových potenciálů a jeho analýza (silných a slabých stránek); strat. plán. výrobního procesu
– operativní plánování – vyvinout na základě výsledků dlouhodobých strateg. pl. i plány krátkodobé a střednědobé, katalog opatření v jednotlivých funkcionálních oblastech (mkt,…)
– plánování výsledků a likvidity – všechna předchozí plánování musí být v souladu s plánování výsledků a likvidity
Rozhodování
Rozhodnutí – výběr z jedné, ze dvou nebo více možností pro realizaci cíle, problematikou rozhodování se zabývá teorie rozhodování
Rozhodovatel musí
– mít prostor jednání (akční prostor, rozhodovací pole),
– musí mít informace (stavový prostor),
– výsledek jednání – důsledky akcí, které se shrnují do výsledku, funkce nebo výsl. matice
Kdo chce rozhodovat musí umět vyhodnocovat jednotlivé varianty.