Růst poptávky po výrobcích (nábytku) …
Růst poptávky po výrobcích (nábytku) zvyšuje cenu výrobku (desek), proto se výrobce „posouvá“ podél nabídkové křivky nahoru.
Změny nabídky v důsledku změny nákladů
– Růst nákladů vyvolá pokles nabídky, při stejné ceně firma bude nabízet menší množství produkce (křivka nabídky se posune „severozápadním směrem“)
– Snížení nákladů vyvolá růst nabídky, při stejné ceně firma bude nabízet větší množství produkce (křivka nabídky se posune „jihovýchodním směrem“)
– Změnu nákladů mohou způsobit:
* technický pokrok, který vede ke snížení nákladů
* změna cen vstupů (většinou se ceny zvyšují)
Necenové faktory ovlivňující nabídku
Nabídka firmy v dlouhém období
– Dlouhé období je období, kdy firmy z trhu odcházejí, mají-li ekonomickou ztrátu. Rovněž nové firmy na tento trh vstupují, dosahuje-li se na něm ekonomického zisku.